Efterår 2020 til forår 2021 01.08.2020  -  30.06.2021
Vejledning

Tumlerikker, Forældre/barn 0-3 (TUM)

Tumlerikker er et forældre/barn hold for de allermindste børn på 0-3 år, dvs.de små børn i dagplejen eller vuggestuen - bare barnet kan kravle. Det primære formål er at stimulere og udvikle børnenes motorik. Til gymnastik på Tumlerikker laver vi forskellige aktiviteter, fx med balloner, fluesmækkere, faldskærm og bolde, vi synger og vi eksperimenterer med balancen i ”tumle-landskaber”.  ”Tumle-landskaber” er forskellige redskaber, der stilles således børnene på deres egne præmisser kan afprøve og eksperimentere med deres balance, styrke og nysgerrighed. Børnene udfordres ved at skulle krybe, kravle, trille, rulle, snurre og balancere. Dette gøres med mere eller mindre hjælp fra en forælder. Holdet tager udgangspunkt i børnene, og aktiviteterne foregår i deres tempo. 

Holdet deltager ikke i foreningens gymnastikopvisning. 
 
Pga. Corona forholdsregler kan der kun deltage en forælder pr. barn og ingen søskende. 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Billerne, Forældre/barn 2-3 år (BIL)
Billerne er et hold for de store børn i dagpleje/vuggestue. Der er primært fokus på at børnene får udviklet deres kropsbevidsthed, stimuleret deres sanser og udfordret deres motorik. Dette gøres gennem fantasilege, sanglege og andre aktiviteter med fx faldskærm, balloner. Børnene  udfordres på mange forskellige redskaber såsom airtrack, trampolin, store måtter, balancebomme og i ribber. Bevægelsesbaner, hvor børnene triller, kryber, kravler, balancerer, snurrer osv. giver barnet mulighed for at udfordre sig selv på sit eget niveau. Alt sammen foregår i samspil med en forælder.
 
OBS der trænes i 50 min. fra kl. 16.30-17.20.  
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle. 
 
Pga. Corona forholdsregler kan der kun deltage en forælder pr. barn og ingen søskende.  
Tilmeld/Læs mere - (0)

Græshopperne 4 år (GRÆ)
Græshopperne er et hold for 4-årige, dvs. de mindste børn i børnehaven. Formålet med gymnastik på græshopperne er primært at stimulere og udfordre børnene motorisk. Børnene øver sig i kolbøtter, i at stå på hænder og i at have en god kropsspænding. En typisk gymnastiktime består af gymnastikopvarmning med løb, sving og hop, forskellige lege med fokus på gymnastik og aktiviteter med fx faldskærme, vimpler. På græshoppeholdet øves basisspring og der laves bevægelsesbaner på redskaberne. Der bruges airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Sidstnævnte fylder en stor del, da det er dér børnene virkelig udvikler sig motorisk. Der er fart på til god musik!
 
OBS der trænes i 50 min. fra kl. 16.45-17.35.  
Tilmeld/Læs mere - (0)

Mikro Tøzer 5-6 år (MIK)
Mikro Tøzer er et hold for piger i før-skolealderen (5-6 år). Det er de store piger i børnehaven. Når man går til gymnastik på Mikro Tøzer udvikler børnene sig socialt og grundmotorisk. Typisk indeholder gymnastik på holdet opvarmning med løb, sving og hop, sprællemand og meget mere. Vi leger forskellige lege og laver aktiviteter, . Børnene lærer de første basisspring. Vi øver os fx i at lave kolbøtter, vejrmøller, at stå på hænder og lave overslag. Der laves bevægelsesbaner, hvor børnene udfordres og udfordrer sig selv motorisk. Der bruges fx airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Kun fantasien sætter grænser for de måder vi kan krybe, kravle, balancere og rutche på redskaberne.

OBS der trænes i 50 min. fra kl. 17.30-18.20.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.  
Tilmeld/Læs mere - (1)

Springfiduser 5-6 år og Spring (SPR)

Springfiduser 5-6 år (2014-2015) og Springbanditter 0.-2. kl. er to helt nye drengehold i foreningen. 

Praktisk: Begge hold kører sideløbende i samme tidsrum, og i samme hal. Nogle aktiviteter vil foregå særskilt og andre vil foregå sammen. Begge hold vil levere en samlet opvisning til gymnastikopvisningen d. 27. marts 2021.

Hvorfor?: Vi vil forsøge at skabe et drengemiljø hvor der er mere fokus på ”fuld kraft frem” og ikke så meget på pæne koreografier. Sideløbende hold, giver mulighed for at lave nogle ”tonse-aktiviteter”, samtidig med at der f.eks. øves spring, det giver også mulighed for at spejle sig i nogle rollemodeller og niveauinddele springundervisningen på tværs af holdene, så alle får udviklet sine færdigheder uanset om man er 5 eller 8 år. Vi opfordrer forældre til at tilbyde at give en hånd med, til f.eks. at sætte redskaber op, pakke sammen, eller være med til en aktivitet, hvor vi skal bruge mange hænder. Jo mindre tid, der går med opsætning og oprydning, jo mere tid kan vi bruge på at drøne rundt og få brugt noget krudt.

Indhold: Vi vil have mange aktiviteter samtidig, så drengene ikke bruger tiden på kø. Der vil fortsat være fokus på grundgymnastiske færdigheder og motorisk udvikling, men ”pakket ind” i højt aktivitetsniveau og lege. Der skal sved på panden til hver træning og man skal have mulighed for at blive udfordret.

For Springfiduserne vil der springteknisk være fokus på at udvikle spring som forlæns og baglæns rulle, vejmøller/araberspring overslag og kraftspring.

For Springbanditterne vil der springteknisk være fokus på Forlæns salto, baglæns salto, sammensætning af spring som araberspring-flikflak, skrueøvelser mm. Der vil være nogle drenge som når i mål med springene, og andre som vil kunne med lidt hjælp, eller bliver rigtig dygtige til forøvelserne, men fælles for alle er at de vil udvikle sig motorisk og teknisk.


Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Tøzer 0. kl. (MTØ)
Er du pige og går i 0. klasse, så skal du med på Mini Tøzer.
Vi starter altid timen med en god gang opvarmning, hvor hele kroppen bliver brugt, vi træner kropsspænding, balance og koordination, og gerne til sej musik. Derefter laver vi forskellige lege, hvor vi bruger hele kroppen, og det er også her vi øver små serier og danser, alt det som pigerne synes er sjovt. Vi bruger også småredskaber. I løbet af timen arbejder vi også meget med forskellige spring. Vi starter med ruller, håndstand og vejrmøller og fortsætter så med at øve forøvelser til f.eks. kraftspring, salto og flikflak.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.  
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigefræs 1. kl. (FRÆ)
Er du pige og går i 1. klasse, så skal du med på Pigefræs.
Vi starter altid timen med en god gang opvarmning, hvor hele kroppen bliver brugt, vi træner kropsspænding, balance og koordination, og gerne til sej musik. Derefter laver vi forskellige lege, hvor vi bruger hele kroppen, og det er også her vi øver små serier og danser, alt det som pigerne synes er sjovt. Vi bruger også småredskaber. I løbet af timen arbejder vi også meget med forskellige spring. Vi starter med ruller, håndstand og vejrmøller og fortsætter så med at øve forøvelser til f.eks. kraftspring, salto og flikflak.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.  
Tilmeld/Læs mere - (1)

Power Girls 2. kl. (PGI)
Power Girls er et gymnastik hold med rytme og spring i fokus. Holdet er for piger i 2. klasse.
Hver time startes ud med en god opvarmning for, at få kroppen i gang og sørge for, at pigerne får en grundtræning og opbygger styrke til springene.
Der bliver leget og lært rytmiske serier.
Igennem sæsonen vil der være fokus på, at pigerne lære forskellige spring efter deres niveau.
Vi forventer, at pigerne kommer til træning med godt humør, opsat hår og vilje til at lære noget nyt. 
 
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Juniormix/spring fra 3. kl. - (JUN)
Juniormix er rytme- og springgymnastik for piger og drenge fra 3. klasse og op.
På holdet bliver der primært arbejdet med spring og rytmiske serier. Der vil altid være en god gang grundtræning med fokus på gymnasternes styrke.
Vores mål med holdet er, at lære basic spring som flikflak, salto, kraftspring m.m.
Vi sammenkobler undervisningen, så den passer til den enkelte gymnasts niveau.
Ellers skal gymnasterne møde op glade og klar til at lære. 
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.
 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rytmepiger fra 5. kl. - (RYT)

Rytmepigerne er for alle der elsker at danse og lave rytmisk gymnastik - uanset niveau! Træningerne vil være fyldt med energi og spændende udforskning af forskellige rytmiske serier. Som gymnast på holdet vil man både blive udfordret men også få adskillige smil på læben. Det hele vil selvfølgelig ende ud i en eller to opvisninger i slutningen af sæsonen. Håber vi ses :)

Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Parkour 2.-4. kl. (MPA)
Parkour er sjovt og udfordrende. 
Har du lyst til at løbe, hoppe, klatre og springe over forhindringer, så er parkour lige noget for dig. Ved hjælp af redskaber i hallen, trænes forskellige spring, og forskellige måder at springe over forhindringer på. Der vil være en god gang opvarmning og grundtræning, hvorefter der trænes teknik og forskellige spring.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour fra 5. kl. - (PAR)
Parkour er sjovt og udfordrende. 
Har du lyst til at løbe, hoppe, klatre og springe over forhindringer, så er parkour lige noget for dig. Ved hjælp af  redskaber i hallen, trænes forskellige spring, og forskellige måder at springe igennem forhindringer på. Instruktørerne er klar til at lave en god gang opvarmning og grundtræning, hvorefter der trænes teknik og forskellige spring.
Man skal være klar til, at rykke grænser og prøve noget nyt. 
 
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba Fitness (ZUM)

Zumba® Fitness er en sjov måde at træne på. Zumba er baseret på latinamerikanske dansetrin og rytmer. Kombinationen af dans, bevægelse og fitness gør, at man ofte glemmer, at der er tale om fitness og motion. Alle kan være med, vi lover smil på læberne. 

Der kan også i denne sæson købes klippekort til Zumba Fitness holdet, disse købes under EVENT.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness (JUM)
Jumping® Fitness er et dynamisk fitnessprogram, som udføres på specielt udviklede trampoliner.
Der hoppes i takt til god musik, sveden kommer frem på panden og smilet kommer helt naturligt også frem. Det er skånsomt for knæ og andre led, da man hopper på det bløde underlag. Så det er en sportsgren, hvor alle kan være med. Grundlaget for Jumping® Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af traditionelle aerobictrin og dynamiske sprint.
 
Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde. 

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg. 
 
Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år. 
 
Opstart af følgende hold:
Mandag    17.00-18.00 
Onsdag     19.00-20.00 
Lørdag      09.00-10.00 - enkeltstående jump-timer, tilmelding under EVENT.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness Fusion (JUMF)
Jumping® Fitness Fusion er det seneste tiltag indenfor Jumping®. Holdet er for dig der elsker power, rytme og høj musik. I FUSION kombinerer vi energien fra Jumping Fitness med forskellige styrke øvelser på og omkring trampolinen. I timen vil du bl.a. stifte bekendtskab med Jumping Sliders og Exspanders, som bruges til styrketræningen i timen. 
 
Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde. 

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol.

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg. 
 
Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år.  
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Qvindeholdet (med opvisning) (QVI)
Vi vil gennem sæsonen arbejde med forskellige former for rytmisk gymnastik, funk og salsa. Der vil både blive hop og sving og ikke mindst sved på panden og et smil på læben.
Det forventes at alle gymnaster deltager i foreningens forårsopvisning, samt yderligere to-tre opvisninger.
 
Der skal påregnes en ekstra udgift til opvisningstøj.
 
Hvis man er interesseret deltager holdet også i DGI Landsstævne i Svendborg 1.-4. juli 2021. Prisen for deltagelse i Landsstævnet, er ikke inkluderet i kontingentet. 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mænd (MÆN)
Et tilbud om motion for mænd i alle aldre. Ved hjælp af rytmisk gymnastik til "glad musik" arbejder vi med grundtræning, smidighed, kondition, styrke og udstrækning. Bagefter plejer de fleste at have lyst til at spille volleyball.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mandehørm (MHØ)
Træningen bygger på en god gang opvarmning og cirkeltræning, hvor man kommer hele kroppen rundt. Herefter sluttes aftenen med en omgang hockey. Der er garanti for sved på panden og ømme muskler.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rigtige Mænd (RIG)

KAMMERATSKAB - KONKURRENCE - UDFORDRINGER - ET MÅL AT GÅ EFTER

Holdet for mænd, der gennem fællesskab, motion og kostændring ønsker, at opnå en livsstilsændring med deraf følgende vægttab og bedre livsførelse. 

Rigtige Mænd, Vamdrup er et hold a la programmet "Rigtige Mænd" på DR.
 
Tilmeld/Læs mere - (1)