Tumlerikker, forælder/barn 1-2 (TUM)

Tumlerikker er et forælder/barn hold for de allermindste børn på 1-2 år, dvs.de små børn i dagplejen eller vuggestuen - bare barnet kan kravle. Det primære formål er at stimulere og udvikle børnenes motorik. Til gymnastik på Tumlerikker laver vi forskellige aktiviteter, fx med balloner, fluesmækkere, faldskærm og bolde, vi synger og vi eksperimenterer med balancen i &rdquotumle-landskaber&rdquo.  &rdquoTumle-landskaber&rdquo er forskellige redskaber, der stilles således børnene på deres egne præmisser kan afprøve og eksperimentere med deres balance, styrke og nysgerrighed. Børnene udfordres ved at skulle krybe, kravle, trille, rulle, snurre og balancere. Dette gøres med mere eller mindre hjælp fra en forælder. Holdet tager udgangspunkt i børnene, og aktiviteterne foregår i deres tempo. 

Der kan deltage en forælder pr. barn og ingen søskende. 

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Billerne, forælder/barn 2-3 år (BIL)
Billerne er et hold for de 2-3 årige. Der er primært fokus på at børnene får udviklet deres kropsbevidsthed, stimuleret deres sanser og udfordret deres motorik. Dette gøres gennem fantasilege, sanglege og andre aktiviteter med fx faldskærm, balloner. Børnene  udfordres på mange forskellige redskaber såsom airtrack, trampolin, store måtter, balancebomme og i ribber. Bevægelsesbaner, hvor børnene triller, kryber, kravler, balancerer, snurrer osv. giver barnet mulighed for at udfordre sig selv på sit eget niveau. Alt sammen foregår i samspil med en forælder.

OBS - der trænes i 50 min. fra kl. 16.30-17.20.  

Der kan deltage en forælder pr. barn og ingen søskende.  

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle. 
 


Tilmeld/Læs mere - (1)

Græshopperne 4-5 år (GRÆ)
Græshopperne er et hold for 4-5 årige (barnet skal fylde 4-5 år i gymnastik sæsonen). Formålet med gymnastik på græshopperne er primært at stimulere og udfordre børnene motorisk. Børnene øver sig i kolbøtter, i at stå på hænder og i at have en god kropsspænding. En typisk gymnastiktime består af gymnastikopvarmning med løb, sving og hop, forskellige lege med fokus på gymnastik og aktiviteter med fx faldskærme, vimpler. På græshoppeholdet øves basisspring og der laves bevægelsesbaner på redskaberne. Der bruges airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Sidstnævnte fylder en stor del, da det er dér børnene virkelig udvikler sig motorisk. Der er fart på til god musik!

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle. 


Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour/spring gl. overgang (MPA)

Holdet er for piger og drenge i glidende overgang og op.

Parkour og spring er sjovt og udfordrende.  

Har du lyst til at løbe, hoppe, klatre og springe over forhindringer, så er parkour og spring lige noget for dig. Ved hjælp af  redskaber i hallen, trænes forskellige spring, og forskellige måder at springe over forhindringer på. Der vil være en god gang opvarmning og grundtræning, hvorefter der trænes teknik og forskellige spring.
 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba Fitness (ZUM)

Zumba® Fitness er en sjov måde at træne på. Zumba er baseret på latinamerikanske dansetrin og rytmer. Kombinationen af dans, bevægelse og fitness gør, at man ofte glemmer, at der er tale om fitness og motion. Alle kan være med, vi lover smil på læberne. 

Der kan også i denne sæson købes klippekort til Zumba Fitness holdet, disse købes under EVENT. 





Tilmeld/Læs mere - (1)

Jump og styrke (JUMF)
Jump og Styrke er for dig der elsker power, rytme og høj musik, her kombinerer vi energien fra Jumping Fitness med forskellige styrke øvelser på og omkring trampolinen. I timen vil du bl.a. stifte bekendtskab med Jumping Sliders og Exspanders. Der vil være ca. 30 min. styrke pr. gang.  
 
Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde. 

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol.

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg. 
 
Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år.  
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Lørdagsjump (LJUM)
Lørdagsjump er en blanding af traditionelle øvelser fra Jumping® Fitness og styrke- og balanceøvelser på og omkring trampolinen. Træningen giver højt humør, sved på panden, en stærk core og så har vi det sjovt. Vi hopper på små trampoliner og det er skånsomt for knæ og andre led, så alle kan være med - små skavanker er ingen hindring. Holdet er for både nybegyndere og øvede.

OBS man kan også tilmelde sig enkelte gange til Lørdagsjump under EVENT.

Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde.

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg.

Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga og meditation (YOM)

”Yoga & Meditation”

"Sindet er alt. Hvad du tænker, bliver du.”

Buddha 


I foråret kombinerer vi fysisk og mental træning. Mental sundhed er et vigtigt aspekt i den sundhedsfremmende indsats. Meditation er et universalmiddel til fysisk og psykisk velvære. Forskning viser positiv virkning af meditation på fysisk og psykisk helbred - mindsker stress niveau og smerte, mindsker migræne, hæmmer aldersrelaterede hjerneændringer, øver koncentration m.m. 

Yoga - 45 minutter

  • Åndedrætsøvelse for at bringe opmærksomhed og energi i kroppen.
  • Opvarmning for at varme kroppen op og øver adaption til nye stillinger.
  • Dagens stillinger for at styrke og smidiggøre hele kroppen.
  • Omvendte stillinger for at forbedre koncentration og øge energi niveau. 
  • Shavasana er yogisk afspænding - for at restituere hele kroppen og forberede til meditation.

àGennem forløbet styrker vi og smidiggør kroppen med fokus på en god holdning dvs. styrker ryggen, åbner brystkassen og smidiggør benene med fokus på at åbne hofterne.

Meditation - 45 minutter

  • Dagens teori - redegørelse for forskellige teknikker og fokuspunkter
  • Forberedende teknik - fx åndedræt, øjen-gymnastik, ansigtsmassage m.m.
  • Meditation - siddende eller liggende meditation.

à I vil lære grundlæggende elementer for at komme godt i gang med meditation. I vil lære om og afprøve forskellige meditationsteknikker. I får egen meditationserfaring i godt fællesskab og mærker virkningen på sindet. 

Holdet passer til både mænd og kvinder, begyndere og let øvede. Vi har yogamåtter af naturgummi. I må gerne have egen yogamåtte med. Det anbefales at spise større måltider max. 2-3 timer før træning, lille måltid max. 1 time før.


                                               ”Hver morgen bliver vi født igen. Hvad vi gør i dag det, der betyder mest” 

                                                                                             Buddha 


                                   Lad os sammen gøre vores dag endnu bedre med yoga og meditation - vi ses på yogamåtten.

                                                     Et billede, der indeholder skitse, tegning, kunst, BørnekunstAutomatisk genereret beskrivelse


Tilmeld/Læs mere - (1)
Hold i dag

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle

Instagram