Efterår 2022 til forår 2023 01.08.2022  -  31.03.2023
Vejledning

Tumlerikker, forælder/barn 1-2 (TUM)

Tumlerikker er et forælder/barn hold for de allermindste børn på 1-2 år, dvs.de små børn i dagplejen eller vuggestuen - bare barnet kan kravle. Det primære formål er at stimulere og udvikle børnenes motorik. Til gymnastik på Tumlerikker laver vi forskellige aktiviteter, fx med balloner, fluesmækkere, faldskærm og bolde, vi synger og vi eksperimenterer med balancen i ”tumle-landskaber”.  ”Tumle-landskaber” er forskellige redskaber, der stilles således børnene på deres egne præmisser kan afprøve og eksperimentere med deres balance, styrke og nysgerrighed. Børnene udfordres ved at skulle krybe, kravle, trille, rulle, snurre og balancere. Dette gøres med mere eller mindre hjælp fra en forælder. Holdet tager udgangspunkt i børnene, og aktiviteterne foregår i deres tempo. 

OBS - der trænes i 50 min. fra kl. 16.30-17.20. 

Der kan deltage en forælder pr. barn og ingen søskende. 

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Billerne, forælder/barn 2-3 år (BIL)
Billerne er et hold for de 2-3 årige. Der er primært fokus på at børnene får udviklet deres kropsbevidsthed, stimuleret deres sanser og udfordret deres motorik. Dette gøres gennem fantasilege, sanglege og andre aktiviteter med fx faldskærm, balloner. Børnene  udfordres på mange forskellige redskaber såsom airtrack, trampolin, store måtter, balancebomme og i ribber. Bevægelsesbaner, hvor børnene triller, kryber, kravler, balancerer, snurrer osv. giver barnet mulighed for at udfordre sig selv på sit eget niveau. Alt sammen foregår i samspil med en forælder.

OBS - der trænes i 50 min. fra kl. 16.30-17.20.  

Der kan deltage en forælder pr. barn og ingen søskende.  

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle. 
 
Tilmeld/Læs mere - (0)

Familietræning - børn 4-12 år (FAM)

Holdet er et aktivt tilbud for børnefamilier, der i en travl hverdag ønsker at være fælles omkring fysisk aktivitet.

På familieholdet skaber hygge og leg rammen om en time, hvor pulsen skal op, og der skal sved på panden, mens vi har det sjovt.

Med ønske om at skabe øget kropsbevidsthed og fælles glæde ved bevægelse er målet, at alle bliver udfordret uanset alder og niveau.

Holdet henvender sig primært til familier med børn 4-12 år, men børn uden for aldersgruppen er også velkomne.

Hvis vejret er godt, er træningen udendørs.

OBS ved tilmelding til holdet, skal der blot tilmeldes en repræsentant fra familien.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Græshopperne 4 år (GRÆ)
Græshopperne er et hold for 4-årige (barnet skal fylde 4 år i gymnastik sæsonen). Formålet med gymnastik på græshopperne er primært at stimulere og udfordre børnene motorisk. Børnene øver sig i kolbøtter, i at stå på hænder og i at have en god kropsspænding. En typisk gymnastiktime består af gymnastikopvarmning med løb, sving og hop, forskellige lege med fokus på gymnastik og aktiviteter med fx faldskærme, vimpler. På græshoppeholdet øves basisspring og der laves bevægelsesbaner på redskaberne. Der bruges airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Sidstnævnte fylder en stor del, da det er dér børnene virkelig udvikler sig motorisk. Der er fart på til god musik!

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Gutterne 5-6 år og 0.-2. kl. (GUT)

Gutterne - spring og parkour for drenge 5-6 år (2016-2017) og 0.-2. kl.  

Hos Gutterne har vi et drengemiljø, hvor det er vigtigt at vi har det sjovt imens vi brænder en masse krudt af. Gutterne udfordres motorisk på forskellige spring- og parkourbaner og vi elsker ”fuld kraft frem” aktiviteter. Hos Gutterne har vi også mulighed for forskellige spil, bevægelseslege og små konkurrencer, der er med til at styrke kammeratskab, muskler og motorik. 

Hos Gutterne er der garanti for sved på panden, udfordringer og smil på læben og så er det forbudt for piger. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Tøzer 5-6 år og 0. kl. (MTØ)
Er du pige på 5-6 år (årgang 2016-2017) eller går i 0. klasse, så skal du med på Mini Tøzer.
Vi starter altid timen med en god gang opvarmning, hvor hele kroppen bliver brugt, vi træner kropsspænding, balance og koordination, og gerne til sej musik. Derefter laver vi forskellige lege, hvor vi bruger hele kroppen, og det er også her vi øver små serier og danser, alt det som pigerne synes er sjovt. Vi bruger også småredskaber. I løbet af timen arbejder vi også meget med forskellige spring. Vi starter med ruller, håndstand og vejrmøller og fortsætter så med at øve forøvelser til f.eks. kraftspring, salto og flikflak.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.  
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigefræs 1.-2. kl. (FRÆ)
Pigefræs er et gymnastik hold med rytme og spring i fokus - holdet er for piger i 1.-2. klasse.
Hver time startes ud med en god opvarmning for, at få kroppen i gang og sørge for, at pigerne får en grundtræning og opbygger styrke til springene.
Der bliver leget og lært rytmiske serier og danse, vi bruger også småredskaber.
Igennem sæsonen vil der være fokus på, at pigerne lære forskellige spring efter deres niveau, så som ruller, håndstand, vejrmøller, araberspring, forøvelser til salto, kraftspring og flikflak.
Vi forventer, at pigerne kommer til træning med godt humør, opsat hår og vilje til at lære noget nyt.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Børneyoga 7-10 år (BYO)

Børneyoga for piger og drenge 7-10 år

"Yoga - at forene og skabe harmoni mellem tanke, ord og handling."

Børneyoga er et redskab for børn til at lære sig selv at kende og kan:

  • støtte kropsbevidsthed og motorisk koordination
  • afspænde kroppen og give bedre søvn
  • berolige sindet og "klare" hjernen
  • forbedre og støtte opmærksomhed og koncentration
  • vedligeholde en smidig og stærk krop
  • støtte følelsesmæssig udvikling og selvkontrol
  • styrke samarbejdet mellem sanserne
  • fremme sociale relationer og samhørighed  
Praktisk: 
  • spis helst 1-2 time før træning
  • det er bedst, hvis du har en personlig yogamåtte, helst af naturgummi ca. 4 mm tyk
  • ha tøj på der tillader at bevæge frit
  • instruktør: Iryna Medvedyeva, diplomuddannet yogalærer fra International Yoga Federation 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Juniormix/spring fra 3. kl. - (JUN)
Juniormix er rytme- og springgymnastik for piger og drenge fra 3. klasse og op.
På holdet bliver der primært arbejdet med spring og rytmiske serier. Der vil altid være en god gang grundtræning med fokus på gymnasternes styrke.
Vores mål med holdet er, at lære basic spring som flikflak, salto, kraftspring m.m.
Vi sammenkobler undervisningen, så den passer til den enkelte gymnasts niveau.
Ellers skal gymnasterne møde op glade og klar til at lære. 
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Team X - parkour fra 4. kl. (PAR)
Team X - parkour og andre seje tricks for drenge og piger fra 4 kl.

Parkour er sjovt og udfordrende. Har du lyst til at løbe, hoppe, klatre og springe over forhindringer, så er parkour lige noget for dig. Ved hjælp af udendørs elementer, trænes forskellige spring, og forskellige måder at springe igennem forhindringer på. Instruktørerne er klar til at lave en god gang opvarmning og grundtræning, hvorefter der trænes teknik og forskellige spring.

Man skal være klar til, at rykke grænser og prøve noget nyt. 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba Fitness (ZUM)

Zumba® Fitness er en sjov måde at træne på. Zumba er baseret på latinamerikanske dansetrin og rytmer. Kombinationen af dans, bevægelse og fitness gør, at man ofte glemmer, at der er tale om fitness og motion. Alle kan være med, vi lover smil på læberne. 

Der kan også i denne sæson købes klippekort til Zumba Fitness holdet, disse købes under EVENT. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness (JUM)
Jumping® Fitness er et dynamisk fitnessprogram, som udføres på specielt udviklede trampoliner. Der hoppes i takt til god musik, sveden kommer frem på panden og smilet kommer helt naturligt også frem. Det er skånsomt for knæ og andre led, da man hopper på det bløde underlag. Så det er en sportsgren, hvor alle kan være med. Grundlaget for Jumping® Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af traditionelle aerobictrin og dynamiske sprint.

Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde. 

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg. 
 
Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år. 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness Fusion (JUMF)
Jumping® Fitness Fusion er for dig der elsker power, rytme og høj musik. I fusion kombinerer vi energien fra Jumping Fitness med forskellige styrke øvelser på og omkring trampolinen. I timen vil du bl.a. stifte bekendtskab med Jumping Sliders og Exspanders. Der vil være ca. 30 min. styrke pr. gang.
 
Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde. 

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol.

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg. 
 
Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år.  
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Lørdagsjump (LJUM)
Lørdagsjump er en blanding af traditionelle øvelser fra Jumping® Fitness og styrke- og balanceøvelser på og omkring trampolinen. Træningen giver højt humør, sved på panden, en stærk core og så har vi det sjovt. Vi hopper på små trampoliner og det er skånsomt for knæ og andre led, så alle kan være med - små skavanker er ingen hindring. Holdet er for både nybegyndere og øvede.
Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde.

OBS man kan også tilmelde sig enkelte gange til Lørdagsjump under EVENT.

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg.

Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Qvindeholdet (med opvisning) (QVI)
Vi vil gennem sæsonen arbejde med forskellige former for rytmisk gymnastik, funk og salsa. Der vil både blive hop og sving og ikke mindst sved på panden og et smil på læben.
Det forventes at alle gymnaster deltager i foreningens forårsopvisning, samt yderligere to-tre opvisninger.
 
Der skal påregnes en ekstra udgift til opvisningstøj.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - Hatha (YOG2)

På holdet laver vi Hatha yoga, som harmonisk afbalancerer krop og nervesystem. Vi fokuserer på vejrtrækningen og følger den gennem hele timen i alle øvelser. Vi laver stillinger, som øger styrke og smidighed. Til sidst laver vi afspænding for at slippe af med dagens larm og spændinger. Fokus på vejrtrækning og kropsstillinger øger vores bevidsthed og giver et roligt sind.

Holdet passer til både mænd og kvinder, begyndere og let øvede. I må gerne have egen yogamåtte med men det er ikke et krav. Det anbefales at spise større måltider max. 2-3 timer før træning - lille måltid max. 1 time før.

Vi ses på yogamåtten.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - Yin (YOG)
Yin yoga for begyndere/let øvede: Yin yoga er en blid og meditativ træning, der lader kroppen komme ind i en dyb oplevelse af afslapning og ro. Det er en stille og statisk yogaform, hvor man arbejder med at afspænde og strække bindevævet for at opnå en mere smidig og fleksibel krop ved hjælp af fokus på basisøvelser, vejrtrækning og afstressede kropsscanninger.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mandehørm (MHØ)

Holdet er for mænd cirka 30 – 65 år. Der er garanti for at få sved på panden, ømme muskler, fællesskab, humor, grin og drillerier. I løbet at året vil der være forskellige arrangementer, f.eks. øl og kortspil. Disse aktiviteter er ekstra tilbud og forbundet med egenbetaling – ikke en del af kontingentet.

Konceptet er: • Opvarmning (10 – 20 minutter) – ”de gamle muskler skal lige i gang.” • Styrketræning / cirkeltræning / konditionstræning (15 – 20 minutter) – ”stærke muskler skal der til.” • Hockey (45 minutter) – ”intensitet, håneret og fjendeopgør.” 

Der er høj intensitet i både opvarmning og styrketræning og fuld fart på hockey, så en rimelig grundform er en fordel. 

Kom forbi og prøv et par gange og se om det er noget for dig.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Rigtige Mænd (RIG)

Kammeratskab - Motion - Hygge 

Holdet er for mænd, der gennem motion, fællesskab og hygge vil have gang i kroppen og lidt sved på panden.

Træningen tilpasses så alle kan være med uanset grundform.

Udover den ugentlige træning mødes vi også til andre aktiviteter for at dyrke hyggen og fællesskabet – og en gang imellem også med lidt ekstra motion:

For eksempel: (Disse aktiviteter er ekstra tilbud og forbundet med egenbetaling – ikke en del af kontingentet)

  • Vandaerobic
  • Badminton
  • Skydning. 
  • Kortaften
  • Rigtige mænd løb
  • Golf
  • Nytår ved Jels Sø
  • Vinsmagning

I vores lukkede Facebook-gruppe vil der ca. en gang om ugen blive lagt et frivilligt træningsprogram op med tips og ideer til små ændringer i den daglige vane, hvis man har lyst til at justere lidt i sin livsstil. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Mænd (MÆN)

Er du 60+ og kan li’ at bevæge dig sammen med andre? Så kom til “herre go træning”.

Du får styrket dine muskler, udfordret din kondition, vedligeholdt din bevægelighed og forbedret dit almene velvære gennem grundgymnastik og bagefter spiller vi volleyball.

Vi træner ikke for at blive yngre – vi træner for at blive ældre og gør det, vi kan klare. Det vigtigste er, at vi får os rørt.

Selv om man ikke er 60+, er man også meget velkommen.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Seniordans og kvadriljedanse (SDA)
Seniordans og kvadriljedanse er et hold for seniorer. Det giver energi og livsmod at danse. Vi sætter tempoet så alle kan være med uanset erfaring. Når man danser kvadriljedanse er man ikke afhængig af at have en fastdansepartner.
 
Underviser er Elisabet Jensen.
 
Har du lyst til at danse og grine sammen med andre seniorer, så er dette lige holdet for dig.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle