Tumlerikker, forælder/barn 1-2 (TUM)

Tumlerikker er et forælder/barn hold for de allermindste børn på 1-2 år, dvs.de små børn i dagplejen eller vuggestuen - bare barnet kan kravle. Det primære formål er at stimulere og udvikle børnenes motorik. Til gymnastik på Tumlerikker laver vi forskellige aktiviteter, fx med balloner, fluesmækkere, faldskærm og bolde, vi synger og vi eksperimenterer med balancen i ”tumle-landskaber”.  ”Tumle-landskaber” er forskellige redskaber, der stilles således børnene på deres egne præmisser kan afprøve og eksperimentere med deres balance, styrke og nysgerrighed. Børnene udfordres ved at skulle krybe, kravle, trille, rulle, snurre og balancere. Dette gøres med mere eller mindre hjælp fra en forælder. Holdet tager udgangspunkt i børnene, og aktiviteterne foregår i deres tempo. 

Der kan deltage en forælder pr. barn og ingen søskende. 

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Billerne, forælder/barn 2-3 år (BIL)
Billerne er et hold for de 2-3 årige. Der er primært fokus på at børnene får udviklet deres kropsbevidsthed, stimuleret deres sanser og udfordret deres motorik. Dette gøres gennem fantasilege, sanglege og andre aktiviteter med fx faldskærm, balloner. Børnene  udfordres på mange forskellige redskaber såsom airtrack, trampolin, store måtter, balancebomme og i ribber. Bevægelsesbaner, hvor børnene triller, kryber, kravler, balancerer, snurrer osv. giver barnet mulighed for at udfordre sig selv på sit eget niveau. Alt sammen foregår i samspil med en forælder.

OBS - der trænes i 50 min. fra kl. 16.30-17.20.  

Der kan deltage en forælder pr. barn og ingen søskende.  

Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle. 
 
Tilmeld/Læs mere - (0)

Græshopperne 4 år (GRÆ)
Græshopperne er et hold for 4 årige (barnet skal fylde 4 år i gymnastik sæsonen). Formålet med gymnastik på græshopperne er primært at stimulere og udfordre børnene motorisk. Børnene øver sig i kolbøtter, i at stå på hænder og i at have en god kropsspænding. En typisk gymnastiktime består af gymnastikopvarmning med løb, sving og hop, forskellige lege med fokus på gymnastik og aktiviteter med fx faldskærme, vimpler. På græshoppeholdet øves basisspring og der laves bevægelsesbaner på redskaberne. Der bruges airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Sidstnævnte fylder en stor del, da det er dér børnene virkelig udvikler sig motorisk. Der er fart på til god musik!

Tilmeld/Læs mere - (0)

Powerkids 5 år (POW)
Powerkids er et hold for piger og drenge i før-skolealderen - det er de store piger og drenge i børnehaven. 

Når man går til gymnastik på Powerkids udvikler børnene sig socialt og grundmotorisk. Typisk indeholder gymnastik på holdet opvarmning med løb, sving og hop, sprællemand og meget mere. Vi leger forskellige lege og laver aktiviteter, . Børnene lærer de første basisspring. Vi øver os fx i at lave kolbøtter, vejrmøller, at stå på hænder og lave overslag. Der laves bevægelsesbaner, hvor børnene udfordres og udfordrer sig selv motorisk. Der bruges fx airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Kun fantasien sætter grænser for de måder vi kan krybe, kravle, balancere og rutche på redskaberne.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Gutterne 0.-2. kl. (GUT)

Gutterne - spring og parkour for seje drenge 0.-2. kl.  

Hos Gutterne har vi et drengemiljø, hvor det er vigtigt at vi har det sjovt imens vi brænder en masse krudt af. Gutterne udfordres motorisk på forskellige spring- og parkourbaner og vi elsker ”fuld kraft frem” aktiviteter. Hos Gutterne har vi også mulighed for forskellige spil, bevægelseslege og små konkurrencer, der er med til at styrke kammeratskab, muskler og motorik. 

Hos Gutterne er der garanti for sved på panden, udfordringer og smil på læben og så er det forbudt for piger. 

Tilmeld/Læs mere - (1)

Minitøzer 0. kl. (MTØ)
Er du pige og går i 0. klasse, så skal du med på Minitøzer.
Vi starter altid timen med en god gang opvarmning, hvor hele kroppen bliver brugt, vi træner kropsspænding, balance og koordination, og gerne til sej musik. Derefter laver vi forskellige lege, hvor vi bruger hele kroppen, og det er også her vi øver små serier og danser, alt det som pigerne synes er sjovt. Vi bruger også småredskaber. I løbet af timen arbejder vi også meget med forskellige spring. Vi starter med ruller, håndstand og vejrmøller og fortsætter så med at øve forøvelser til f.eks. kraftspring, salto og flikflak.
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigefræs 1.-2. kl. (FRÆ)
Pigefræs er et gymnastik hold med rytme og spring i fokus - holdet er for piger i 1.-2. klasse.
Hver time startes ud med en god opvarmning for, at få kroppen i gang og sørge for, at pigerne får en grundtræning og opbygger styrke til springene.
Der bliver leget og lært rytmiske serier og danse, vi bruger også småredskaber.
Igennem sæsonen vil der være fokus på, at pigerne lære forskellige spring efter deres niveau, så som ruller, håndstand, vejrmøller, araberspring, forøvelser til salto, kraftspring og flikflak.
Vi forventer, at pigerne kommer til træning med godt humør, opsat hår og vilje til at lære noget nyt.
Tilmeld/Læs mere - (0)

Juniormix/spring fra 3. kl. - (JUN)
Juniormix er rytme- og springgymnastik for piger og drenge fra 3. klasse og op.
På holdet bliver der primært arbejdet med spring og rytmiske serier. Der vil altid være en god gang grundtræning med fokus på gymnasternes styrke.
Vores mål med holdet er, at lære basic spring som flikflak, salto, kraftspring m.m.
Vi sammenkobler undervisningen, så den passer til den enkelte gymnasts niveau.
Ellers skal gymnasterne møde op glade og klar til at lære. 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Juniorpiger Vamdrup fra 6. kl. (JPV)
Vi er et nyopstartet pigehold med rammer ud over det sædvanlige. Her på holdet værdsætter vi fællesskab, entusiasme og engagement. Derfor har gymnasterne medindflydelse på planlægningen af træningerne, så vi i fællesskab kan skabe en god atmosfære. Holdet er for piger der er klar på bevægelse og masser af forskellige aktiviteter. Niveauet på gymnasterne har ingen betydning, så længe man har lyst til at deltage og prioritere træningerne. Generelt kommer vi til at udforske en masse rytmisk gymnastik og dans, forskellige typer af redskaber og håndredskaber og spring. Fællesskabet er i højsædet, så vi kommer på ryste-sammen-ture og laver sociale arrangementer gennem sæsonen.


Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba Fitness (ZUM)

Zumba® Fitness er en sjov måde at træne på. Zumba er baseret på latinamerikanske dansetrin og rytmer. Kombinationen af dans, bevægelse og fitness gør, at man ofte glemmer, at der er tale om fitness og motion. Alle kan være med, vi lover smil på læberne. 

Der kan også i denne sæson købes klippekort til Zumba Fitness holdet, disse købes under EVENT. 





Tilmeld/Læs mere - (1)

Jump og Styrke (JUMF)
Jump og Styrke er for dig der elsker power, rytme og høj musik, her kombinerer vi energien fra Jumping Fitness med forskellige styrke øvelser på og omkring trampolinen. I timen vil du bl.a. stifte bekendtskab med Jumping Sliders og Exspanders. Der vil være ca. 30 min. styrke pr. gang.  
 
Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde. 

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol.

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg. 
 
Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år.  
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Jumping Fitness (JUM)
Jumping® Fitness er et dynamisk fitnessprogram, som udføres på specielt udviklede trampoliner. Der hoppes i takt til god musik, sveden kommer frem på panden og smilet kommer helt naturligt også frem. Det er skånsomt for knæ og andre led, da man hopper på det bløde underlag. Så det er en sportsgren, hvor alle kan være med. Grundlaget for Jumping® Fitness er en kombination af hurtige og langsomme spring, variationer af traditionelle aerobictrin og dynamiske sprint.

Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde. 

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg. 
 
Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år. 
 
Tilmeld/Læs mere - (1)

Lørdagsjump (LJUM)
Lørdagsjump er en blanding af traditionelle øvelser fra Jumping® Fitness og styrke- og balanceøvelser på og omkring trampolinen. Træningen giver højt humør, sved på panden, en stærk core og så har vi det sjovt. Vi hopper på små trampoliner og det er skånsomt for knæ og andre led, så alle kan være med - små skavanker er ingen hindring. Holdet er for både nybegyndere og øvede.

OBS man kan også tilmelde sig enkelte gange til Lørdagsjump under EVENT.

Husk indendørssko, vandflaske og håndklæde.

Det frarådes, at du deltager, hvis:
- du er gravid eller lige har født ved kejsersnit
- du har hjerteproblemer eller diabetes, som ikke er under kontrol

Standard trampoliner kan tåle en maksbelastning på 120 kg.

Man kan jumpe fra 14 år ifølge med en voksen, ellers skal man være fyldt 16 år.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Yoga - Hatha (YOGH)

”Bo ikke i fortiden, drøm ikke om fremtiden, koncentrer dit sind på det nuværende” 

                                                      Buddha 


Det er det, vi gør på vores Hatha Yoga hold. Vi øver koncentration og kropsbevidsthed gennem vores opmærksomhed på vejrtrækning, yogastilling og kropsfornemmelse. Det resulterer i:

  • Afbalanceret nervesystem
  • Bedre koncentrationsevne og forståelse af egne kropsignaler
  • Roligt sind og afslappet krop

 På holdet praktiserer vi afbalanceret praksis ift. styrke og smidighed.

Gennem sæsonen kører vi flere programmer på skift med forskellig fokus, f.eks. på arme, skuldre og ryg, hofte og ben, hele kroppen.

Yogatimen bygger på:

  • Vejrtrækningsøvelser og opvarmning
  • Yoga-stillinger med fokus på dagens program
  • Omvendt stilling og afslapning /Shavasana

Holdet passer til både mænd og kvinder, begyndere og let øvede. Vi har yogamåtter af naturgummi. Hvis i har lyst, må I gerne have egen yogamåtte med. Det anbefales at spise større måltider max. 2-3 timer før træning, et lille måltid max. 1 time før.


”Hver morgen bliver vi født igen. Hvad vi gør i dag er det, der betyder mest”

 Buddha


Lad os sammen gøre vores dag endnu bedre med yoga praksis.

Vi ses på yogamåtten

Tilmeld/Læs mere - (0)

Mandehørm (MHØ)

Holdet er for mænd cirka 30 – 65 år. Der er garanti for at få sved på panden, ømme muskler, fællesskab, humor, grin og drillerier. I løbet at året vil der være forskellige arrangementer, f.eks. øl og kortspil. Disse aktiviteter er ekstra tilbud og forbundet med egenbetaling – ikke en del af kontingentet.

Konceptet er: • Opvarmning (10 – 20 minutter) – ”de gamle muskler skal lige i gang.” • Styrketræning / cirkeltræning / konditionstræning (15 – 20 minutter) – ”stærke muskler skal der til.” • Hockey (45 minutter) – ”intensitet, håneret og fjendeopgør.” 

Der er høj intensitet i både opvarmning og styrketræning og fuld fart på hockey, så en rimelig grundform er en fordel. 

Kom forbi og prøv et par gange og se om det er noget for dig.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Mænd og motion (MMO)

Kammeratskab - Motion - Hygge 

Holdet er for mænd, der gennem motion, fællesskab og hygge vil have gang i kroppen og lidt sved på panden til en alsidig træning. Træningen tilpasses, så alle kan være med uanset grundform, og det er vigtigt at der er plads til sjov og ballade under træningen.

Udover den ugentlige træning mødes vi også til andre aktiviteter for at dyrke hyggen og fællesskabet – og en gang imellem også med lidt ekstra motion. Vi aftaler sammen, hvor meget der er stemning for. 

Ekstra aktiviteter kunne være: (Disse aktiviteter er ekstra tilbud og forbundet med egenbetaling – ikke en del af kontingentet)

  • Vandaerobic
  • Badminton
  • Skydning
  • Kortaften
  • Cykelløb
  • Golf
  • Nytår ved Jels Sø
  • Vin-/ølsmagning
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mænd 60+ (MÆN)

Er du 60+ og kan li’ at bevæge dig sammen med andre? Så kom til “herre go træning”.

Du får styrket dine muskler, udfordret din kondition, vedligeholdt din bevægelighed og forbedret dit almene velvære gennem grundgymnastik og bagefter spiller vi volleyball.

Vi træner ikke for at blive yngre – vi træner for at blive ældre og gør det, vi kan klare. Det vigtigste er, at vi får os rørt.

Selv om man ikke er 60+, er man også meget velkommen.

Tilmeld/Læs mere - (1)

Seniordans og kvadriljedanse (SDA)
Seniordans og kvadriljedanse er et hold for seniorer. Det giver energi og livsmod at danse. Vi sætter tempoet så alle kan være med uanset erfaring. Når man danser kvadriljedanse er man ikke afhængig af at have en fastdansepartner.
 
Underviser er Elisabeth Jensen.
 
Har du lyst til at danse og grine sammen med andre seniorer, så er dette lige holdet for dig.
Tilmeld/Læs mere - (1)
Hold i dag

Følg med

Nyheder - Vis alle

Events - Vis alle

Instagram