Efterår 2018 til forår 2019 01.08.2018  -  30.06.2019
Vejledning

Myrerne, Forældre/barn 0-2 år (MYR)

Myrerne er et forældre/barn hold for de allermindste børn på 0-2 år, dvs.de små børn i dagplejen eller vuggestuen - bare barnet kan kravle. Det primære formål er at stimulere og udvikle børnenes motorik. Til gymnastik på Myrerne laver vi forskellige aktiviteter, fx med balloner, fluesmækkere, faldskærm og bolde, vi synger og vi eksperimenterer med balancen i ”tumle-landskaber”.  ”Tumle-landskaber” er forskellige redskaber, der stilles således børnene på deres egne præmisser kan afprøve og eksperimentere med deres balance, styrke og nysgerrighed. Børnene udfordres ved at skulle krybe, kravle, trille, rulle, snurre og balancere. Dette gøres med mere eller mindre hjælp fra en forælder. Holdet tager udgangspunkt i børnene, og aktiviteterne foregår i deres tempo. 

 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Billerne, Forældre/barn 2-3 år (BIL)
Billerne er et hold for de store børn i dagpleje/vuggestue. Der er primært fokus på at børnene får udviklet deres kropsbevidsthed, stimuleret deres sanser og udfordret deres motorik. Dette gøres gennem fantasilege, sanglege og andre aktiviteter med fx faldskærm, balloner. Børnene  udfordres på mange forskellige redskaber såsom airtrack, trampolin, store måtter, balancebomme og i ribber. Bevægelsesbaner, hvor børnene triller, kryber, kravler, balancerer, snurrer osv. giver barnet mulighed for at udfordre sig selv på sit eget niveau. Alt sammen foregår i samspil med en forælder.
 
Der trænes i 50 min. fra kl. 16.45-17.35.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle. 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

Græshopperne 4 år (GRÆ)
Græshopperne er et hold for 4-årige, dvs. de mindste børn i børnehaven. Formålet med gymnastik på græshopperne er primært at stimulere og udfordre børnene motorisk. Børnene øver sig i kolbøtter, i at stå på hænder og i at have en god kropsspænding. En typisk gymnastiktime består af gymnastikopvarmning med løb, sving og hop, forskellige lege med fokus på gymnastik og aktiviteter med fx faldskærme, vimpler. På græshoppeholdet øves basisspring og der laves bevægelsesbaner på redskaberne. Der bruges airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Sidstnævnte fylder en stor del, da det er dér børnene virkelig udvikler sig motorisk. Der er fart på til god musik! En anden vigtig del af træningen vil være at lære at vente til det bliver ens tur, samt at lære at modtage og forstå en kollektiv besked.

Holdet fungerer som et overgangshold mellem forældre/barn gymnastik og gymnastik uden forældre. Børnene lærer i løbet af sæsonen at være til gymnastik uden mor eller far, derfor skal børnene fylde 4 år i løbet af gymnastiksæsonen. 
 
Der trænes i 50 min. fra kl. 16.45-17.35.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Krudtuglerne 5-6 år (KRU)
Krudtuglerne er et hold for børn i før-skolealderen (5-6år). Det er de store børn i børnehaven. Når man går til gymnastik på krudtuglerne udvikler børnene sig socialt og grundmotorisk. Krudtugle-gymnastik er leg, motorik og gymnastik. Typisk indeholder gymnastik på Krudtuglerne opvarmning med løb, sving og hop, sprællemand og meget mere. Vi leger forskellige lege og laver aktiviteter, . Børnene lærer de første basisspring. Vi øver os fx i at lave kolbøtter, vejrmøller, at stå på hænder og lave overslag. Der laves bevægelsesbaner, hvor børnene udfordres og udfordrer sig selv motorisk. Der bruges fx airtrack, store måtter, trampoliner, ribber og meget mere. Kun fantasien sætter grænser for de måder vi kan krybe, kravle, balancere og rutche på redskaberne.

Der trænes i 50 min. fra kl. 16.45-17.35. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Fart over feltet/drenge 0.-2. (FOF)

Fart-over-feltet er et hold for drenge i 0.-2. klasse. Når man går til gymnastik på Fart-over-feltet, så er der fart over feltet og det er VILDT sjovt. Der er fokus på leg og springgymnastik. Der leges fysiske lege, hvor drengene får brændt krudt af, mens de udvikler deres motorik og basisfærdigheder i gymnastik. De øver grundelementerne i spring, såsom kropsspænding og at stå på hænder. På Fart-over-feltet trænes fx salto, overslag og monkey jump. Der er plads til både de drenge der har gået til gymnastik gennem flere sæsoner og de drenge der først lige har fået den idé.


Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Tøzer 0. kl. (MTØ)
Er du pige og går i 0. klasse, så skal du med på Mini Tøzer.
Vi starter altid timen med en god gang opvarmning, hvor hele kroppen bliver brugt, vi træner kropsspænding, balance og koordination, og gerne til sej musik. Derefter laver vi forskellige lege, hvor vi bruger hele kroppen, og det er også her vi øver små serier og danser, alt det som pigerne synes er sjovt. Vi bruger også småredskaber. I løbet af timen arbejder vi også meget med forskellige spring. Vi starter med ruller, håndstand og vejrmøller og fortsætter så med at øve forøvelser til f.eks. kraftspring, salto og flikflak.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Pigefræs 1. kl. (FRÆ)
Er du pige og går i 1. klasse, så skal du med på Pigefræs.
Vi starter altid timen med en god gang opvarmning, hvor hele kroppen bliver brugt, vi træner kropsspænding, balance og koordination, og gerne til sej musik. Derefter laver vi forskellige lege, hvor vi bruger hele kroppen, og det er også her vi øver små serier og danser, alt det som pigerne synes er sjovt. Vi bruger også småredskaber. I løbet af timen arbejder vi også meget med forskellige spring. Vi starter med ruller, håndstand og vejrmøller og fortsætter så med at øve forøvelser til f.eks. kraftspring, salto og flikflak.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Power Girls 2. kl. (PGI)
Kan du lide, at lave rytmisk gymnastik og at springe, så skal du med på Power Girls.
Vi starter altid timen med en god gang opvarmning, hvor hele kroppen bliver brugt, vi træner kropsspænding, balance og koordination til fed musik. Vi leger og øver små rytmiske serier/danse, alt det som pigerne synes er sjovt. Vi bruger også mange småredskaber. I løbet af timen arbejder vi også meget med forskellige spring. Vi starter med ruller, håndstand og vejrmøller og fortsætter så med at øve overslag, kraftspring, salto og flikflak.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Juniormix/spring fra 3. kl. - (JUN)
Juniormix er rytme og springgymnastik for piger og drenge fra 3. klasse og op.
På holdet bliver der primært arbejdet med spring og rytmiske serier. Der vil altid være en god gang grundtræning med fokus på gymnasternes kondition og styrke. Vi skal lære springene, og vi prøver kræfter med flikflak, salto, kraftspring og meget mere. Vi differentierer undervisningen, og sætter individuelle mål, så eleverne hele tiden bliver motiveret. Den eneste grænse på holdet er den enkelte gymnasts formåen, men vigtigst af alt - det skal være sjovt.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.
 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (0)

Happy Feet fra 4. kl. - (ROP)

Happy Feet er for dig som:
- gerne vil prøve noget sjovt og spændende
- gerne vil udfordres og elsker sved på panden
- gerne vil nyde hinandens selskab hver onsdag😃
Træningen vil bestå af både Rytmisk show gymnastik og Rope skipping.
Rope skipping er sjipning med ét eller flere tov kombineret på utallige måder. Der sjippes både alene og i samarbejde med andre.
Et hold med masser af energi og hvor det først og fremmest skal være sjovt.

 
Det anbefales at have indendørs sko på og en drikkedunk med. 
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mini Parkour 2.-5. kl. (MPA)
Parkour er sjovt og udfordrende. 
Har du lyst til at løbe, hoppe, klatre og springe over forhindringer, så er parkour lige noget for dig. Ved hjælp af redskaber i hallen, trænes forskellige spring, og forskellige måder at springe over forhindringer på. Der vil være en god gang opvarmning og grundtræning, hvorefter der trænes teknik og forskellige spring.
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Parkour fra 6. kl. - (PAR)
Parkour er sjovt og udfordrende. 
Har du lyst til at løbe, hoppe, klatre og springe over forhindringer, så er parkour lige noget for dig. Ved hjælp af  redskaber i hallen, trænes forskellige spring, og forskellige måder at springe over forhindringer på. Charlie, Martin, Simon og Johan er klar til at lave en god gang opvarmning og grundtræning, hvorefter der trænes teknik og forskellige spring.
 
I starten af sæsonen trænes der udendørs, hvis vejret er til det. 
 
Begrænset antal pladser - tilmelding/betaling efter først-til-mølle.
 

Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mix floorball 4.-7. kl. (FLO)
Floorball er en holdsport for alle med masser af sammenhold, teknik, tempo og action. Det går stærkt, det giver sved på panden og så er det rigtig sjovt. Floorball er en begyndervenlig stavsport og du kender sikkert allerede den hvide bold med huller fra idrætstimerne? Den er et hit hos både lærere og elever, fordi den er intens, sjov og simpel. Vil du have sved på panden og styr på staven, så kom og spil med.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Zumba Fitness (ZUM)

Zumba® Fitness er sjov træning med høj forbrænding til lækre rytmer. Træningen er et mix af toning, cirkeltræning og intervaltræning. Alle kan være med. 

Der kan som noget nyt i denne sæson købes klippekort til Zumba Fitness holdene, disse købes under ''Event''. 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (2)

Qvindeholdet (med opvisning) (QVI)
Vi vil gennem sæsonen arbejde med forskellige former for rytmisk gymnastik, funk, salsa og aerobicserier. Der vil både blive hop og sving og ikke mindst sved på panden og et smil på læben.
Det forventes at alle gymnaster deltager i foreningens forårsopvisning, samt yderligere to-tre opvisninger.
 
Der skal påregnes en ekstra udgift til opvisningstøj
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mænd (MÆN)
Et tilbud om motion for mænd i alle aldre. Ved hjælp af rytmisk gymnastik til "glad musik" arbejder vi med grundtræning, smidighed, kondition, styrke og udstrækning. Bagefter plejer de fleste at have lyst til at spille volleyball.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Mandehørm (MHØ)
Træningen bygger på en god gang opvarmning og cirkeltræning, hvor man kommer hele kroppen rundt. Herefter sluttes aftenen med en omgang hockey. Der er garanti for sved på panden og ømme muskler.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Rigtige Mænd (RIG)

KAMMERATSKAB - KONKURRENCE - UDFORDRINGER - ET MÅL AT GÅ EFTER

Det helt nye hold for mænd, der gennem fællesskab, motion og kostændring ønsker, at opnå en livsstilsændring med deraf følgende vægttab og bedre livsførelse. 

Rigtige Mænd, Vamdrup er et hold a la programmet "Rigtige Mænd" på DR.
 
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Volleyball (VOL)
Volleyball er for både mænd og kvinder. Der er en instruktør på, der sørger for en grundig opvarmning, samt forskellige øvelser, men der bliver også tid til at spille nogle gode kampe. Er der tilslutning til det, deltager holdet i en turnering i løbet af vinteren.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)

Seniordans og kvadriljedanse (SDA)
Seniordans og kvadriljedanse er et hold for seniorer. Det giver energi og livsmod at danse. Vi sætter tempoet så alle kan være med uanseterfaring. Når man danser kvadriljedanse er man ikke afhængig af at have en fastdansepartner. Underviser er Lissy Carstensen og Elisabeth Jensen.
Har du lyst til at danse og grine sammen med andre seniorer, så er dette lige holdet for dig.
Se hele beskrivelsen
Tilmeld/Læs mere - (1)